Lato to moment w którym wiele osób zaczyna się zastanawiać nad własną sylwetką. Niestety letnie ubrania wykonane z dość lekkich materiałów i często odsłaniające ciało nie są przyjazne dla wszelkich mankamentów - szybko wychodzą na jaw wszystkie niedoskonałości, takie jak cellulit na udach czy dodatkowa fałdka na brzuchu. Wiele osób decyduje się więc na przejście na dietę. Jak skutecznie schudnąć? Warto przede wszystkim zapoznać się z 14 złotymi zasadami efektywnego pozbycia się zbędnych kilogramów. Dzięki nim walka o wymarzoną sylwetkę stanie się znacznie łatwiejsza.

1. Odpowiednia motywacja

Schudnięcie powinno być dążeniem, które podejmujemy sami dla siebie. Nie warto dążyć do ideału wykreowanego przez media czy popularne czasopisma. Celem jest przede wszystkim akceptacja siebie, uczucie spełnienia oraz zadowolenia z bycia tym, kim się jest. Tylko wtedy odchudzanie ma sens i będzie miało świetne efekty - musimy dążyć do bycia idealnym, a nie do idealnego naśladowania kogoś innego.

2. Racjonalne żywienie

Samo słowo dieta w wielu osobach wzbudza bardzo wiele negatywnych emocji. Jest wizją ograniczania i brakiem możliwości najedzenia się. Prawda jest taka - nie da się być na diecie przez całe swoje życie. Dlatego warto postawić na racjonalne żywienie - dobrze wybierane produkty i posiłki, stosowanie zdrowszych zamienników znanych dań i produktów, a także utrzymywanie dobrych nawyków dotyczących jedzenia (ilość i wielkość porcji, wzbogacenie diety w warzywa i owoce i wiele innych). Racjonalne odżywianie to cel sam w sobie, który z biegiem czasu łatwo utrzymać przez całe życie.

3. Regularne spożywanie posiłków

Pęd życia oraz wiele obowiązków, które posiada większość osób każdego dnia sprawia, że pomijamy posiłki. Przeciętny człowiek rzadko je prawdziwe śniadania, a ilość spożywanych przez niego posiłków oscyluje w granicach dwóch. Pomiędzy nimi są oczywiście niezdrowe przekąski - jest to bardzo poważny błąd. Aby skutecznie schudnąć warto wyrobić w sobie nawyk jedzenia 4-5 posiłków każdego dnia. Najlepiej w miarę o regularnych porach - dzięki temu unikniemy nadmiernego uczucia głodu, a także spożywania w ciągu dnia wielu przekąsek, mających na celu doładowanie energii bądź zagłuszenie burczenia w brzuchu.

4. Mniejsze posiłki

Błędem wielu ludzi jest jedzenie bardzo dużych posiłków - informacja o zaspokojeniu potrzeb głodu wędruje do mózgu około 15 minut. Warto więc dać swojemu organizmowi czas na zrozumienie tego, że jest już najedzony. Tym samym przestaniemy się w prosty sposób przejadać, co wpłynie znacząco na ilość przyswajanych każdego dnia kalorii. Warto także podawać porcje na mniejszych talerzach - patrząc na potrawę i tak będziemy mieć wrażenie, że jest o wiele większa niż w rzeczywistości.

5. Pozwól sobie na cheat meal

Warto nawet raz w tygodniowy pozwolić sobie na zjedzenie czegoś niedozwolonego - może to być ulubiony batonik czy porcja lodów z lokalnej lodziarni. Nie wpływie to znacząco na wagę, a pozwoli utrzymać motywację na wysokim poziomie. Tym samym dieta stanie się momentem oczekiwania na kolejny cheat, a wspólne wyjścia z przyjaciółmi na miasto nie zmienią się w katorgę. Dlatego też warto zostawić sobie co tygodniowy cheat meal właśnie na takie specjalne okazje.

6. Dobre nawyki

Skuteczne odchudzanie się to przede wszystkim małe kroki, które przybliżają w drodze do celu. Warto więc wyrobić w sobie te dobre, a z obecnymi na trwałe się pożegnać - tym samym warto zrezygnować z windy na rzecz przejścia się po schodach, z batonika na rzecz garści owoców bądź warzyw, a z samochodu przerzucić się na rower bądź spacer. Te drobne zmiany przyczynią się do dużych efektów - warto więc je wypróbować.

7. Aktywność fizyczna

Aktywność fizyczna jest konieczna, by odchudzanie było efektywne - bez ćwiczeń i wysiłku fizycznego nie jest możliwe zrzucenie zbędnych kilogramów. Ujemny bilans energetyczny, który jest osiągany właśnie przez ćwiczenia i aktywność pozwala uniknąć efektu jo-jo. Ćwiczenia fizyczne zwiększają ponadto tempo przemiany materii oraz pomagają w regulacji apetytu oraz uczucia głodu i sytości.

Przy aktywności fizycznej warto postawić przede wszystkim na różnorodność - zapobiegnie to znużeniu, a także urozmaici podejmowane działanie. Warto więc łączyć cardio i ćwiczenia siłowe, a także starać się jak najczęściej wybierać zdrowe formy aktywności - jazda na rowerze, spacer, wyjście z psem.

8. Nie podjadaj

Nałogowe podjadanie to problem wielu ludzi. Mało kto jest tak naprawdę świadomy jak dużo zjada pomiędzy posiłkami każdego dnia - nie łączymy zazwyczaj garści owoców czy kilku cukierków z pełnowartościowymi posiłkami, dlatego też często mamy wrażenie, że nic nie jedliśmy od śniadania. W ten sposób niestety przyswajamy bardzo dużą kalorii - większość tych przegryzek jest ponadto bardzo niezdrowa.

9. Sen to zdrowie

Podczas snu organizm najszybciej się regeneruje. Dlatego też bardzo ważne jest zaniedbywanie tego obszaru - dorosły człowiek powinien spać około 7 godzin dziennie. Ważne jest także zachowywanie higieny snu - wygodne łóżko, przewietrzone pomieszczenie, brak bodźców pobudzających na chwilę przed położeniem się do łóżka, zjedzenie lekkiego posiłku. Wszystko to w dużym stopniu wpływa na jakość snu, a co za tym idzie przyczynia się do budzenia się wypoczętym i pełnym energii do działania.

10. Odpowiednie nawodnienie organizmu

Ludzki organizm, aby prawidłowo funkcjonować potrzebuje wody. Nie jest więc mitem, że każdy dorosły człowiek powinien spożywać około 2 litrów wody dziennie. Najlepiej by była to woda niegazowana - może być z dodatkiem cytryny bądź kilku listków mięty. Pamiętajmy przy tym, że szklanka mocnej czarnej herbaty czy filiżanka kawy to nie to samo co woda - w przeciwieństwie do niej substancje te przyczyniają się do odwodnienia organizmu. Warto więc zachować umiar w spożywaniu kawy, jak i typowych herbat. Dobrą alternatywą jest picie zielonej herbaty - która posiada szereg zalet, przede wszystkim związanych z poprawą metabolizmu oraz właściwościami odchudzającymi.

11. Zdrowe zamienniki produktów

Wiele produktów, które są obecne w diecie przeciętnego człowieka posiada swoje bardziej zdrowsze odpowiedniki. Produktów i ciekawych przepisów warto szukać na blogach z przepisami i stronach dotyczących zdrowego sposobu odżywiania się - pozwoli to tworzyć posiłku o bardziej wartościowym składzie, a także zrezygnować z wielu szkodliwych substancji, jak na przykład białego cukru. Zamiast przekąsek warto w chwili głodu sięgnąć po wodę bądź zieloną herbatę - także zamienniki również wpływają na efekt naszej diety.

12. Akcja - regeneracja

Po ćwiczeniach i aktywności fizycznej warto dać swojemu odpocząć. Jest to czas niezbędny do prawidłowego zregenerowania się. Wiele osób, które ćwiczą powtarza jeden podstawowy błąd - ćwiczy jak najwięcej, często praktycznie codziennie. Nie jest to dobre rozwiązanie - we wszystkim należy zachować umiar, a ćwiczenia i aktywność fizyczna powinna mieć mieć 3-4 razy w tygodniu - wtedy będzie to najbardziej efektowne, a wysiłek fizyczny będzie stałym źródłem endorfin i motywacji do działania.


13. Dzienniczek posiłków

Warto prowadzić zeszyt w którym regularnie zapisujemy wszystko to, co spożywamy. Warto także zapisywać w jakich okolicznościach sięgnęliśmy po określone produkty - w ten sposób można w prosty sposób przyjrzeć się swoim nawykom oraz przyzwyczajeniom. Pozwoli to także kontrolować liczbę spożywanych posiłków oraz przyjmowanych kalorii.

14. Daj sobie czas

Odchudzanie się to proces długotrwały. Podobnie jak przecież przybieranie na wadze - zbędne kilogramy to nie efekt jednej słabości czy jednego wyjścia na niezbyt zdrowy i kaloryczny posiłek w popularnym fast-foodzie. Odchudzanie może być skuteczne tylko wtedy, kiedy zmienią się wszystkie Twoje nawyki oraz sposób podejścia do problemu - małymi kroczkami wprost do wymarzonego celu i sylwetki godnej pozazdroszczenia. Nie warto się przejmować tym, że waga nie spada raptownie w dół już po kilku dniach od przejścia na dietę i zdrowy tryb życia - na tak efektowne zmiany potrzeba trochę czasu.

Zrzucanie zbędnych kilogramów i dążenie do poprawy swojej sylwetki to bardzo trudne zadanie, które wymaga ogromnego wysiłku oraz samozaparcia. W dążeniu do wyznaczonego przez siebie celu bardzo ważne jest wsparcie innych osób. Dlatego też nie warto obawiać się uczestniczenia w zajęciach grupowych czy rozmowy z kimś, kto zmaga się z podobnymi problemami. Również wspólna dieta i aktywność fizyczna z partnerem czy z przyjaciółką to prosty przepis na osiągnięcie sukcesu - w parze łatwiej się jest zmobilizować oraz cieszyć się wspólnymi efektami.http://fizzyslim.pl/

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *