Jak skutecznie schudnąć?

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Z pewnością nie raz zadawaliście sobie to pytanie. Jak schudnąć szybko i na stałe, jaką dietę stosować, co zrobić żeby pozbyć się boczków i fałdki na brzuchu, jak uniknąć efektu jo-jo. Gdyby istniała jedna, uniwersalna recepta, wszyscy bylibyśmy piękni i szczęśliwi. Jednak pechowo wszyscy się różnimy i ile ludzi, tyle sposobów na walkę ze zbędnymi kilogramami. Istnieje jedna kilka uniwersalnych zasad, których przestrzeganie pomoże każdemu, kto chce być szczupły i zdrowy.

Jesteś tym, co jesz

Choć słowo „dieta” jednoznacznie kojarzy się z rachitycznym listkiem sałaty i głodówką, tak naprawdę to sposób odżywiania się. I nie chodzi o to by się głodzić, a jeść racjonalnie. Dieta 1000 kalorii może bardziej zaszkodzić niż pomóc. Lepiej jeść częściej, ale w racjonalnych porcjach. Spróbuj wprowadzić modyfikacje do swojego jadłospisu wedle piramidy zdrowego żywienia. Zastąp białe pieczywo i makarony na produkty pełnoziarniste. Ogranicz spożywanie mięsa, a w zamian za to wprowadź do diety białka roślinne. Jedz więcej warzyw i owoców, a mniej przekąsek i słodyczy. Wyrzuć z lodówki słodzone napoje gazowane i zaprzyjaźnij się z wodą mineralną. Te małe zmiany mogą przynieść ogromne efekty. Tymczasowa i szybka dieta nie pomogą Ci zmienić nawyków żywieniowych, mogą za to zafundować efekt jo-jo.

Ruszaj się!

Nie odkryliśmy tym Ameryki, to prawda stara, jak świat. Wysiłek fizyczny w połączeniu z odpowiednią dietą jest jedynym skutecznym sposobem na szczupłe ciało i dobre samopoczucie. Nikt nie mówi o godzinach spędzonych na siłowni i litrach wylanego potu, nie trzeba być wyczynowcem. Wystarczy ćwiczyć 3-4 razy w tygodniu, aby zauważyć efekty. Żeby spalić tłuszcz najlepiej wybrać ćwiczenia aerobowe. A czy jest tańszy sport niż bieganie? Ubierz wygodne buty i zacznij biegać w pobliskim parku. Z początku będzie trudno, ale im dłużej będziesz biegać, tym większe dystanse będziesz pokonywać. Pamiętaj aby się zbytnio nie forsować, aktywność ma być przyjemnością. Zaskoczy Cie to, jak szybko poczujesz się lekko, zdrowo i dobrze we własnym ciele. A jeśli brakuje Ci motywacji, zaproś do wspólnych ćwiczeń znajomego. W dwójkę raźniej!

Dbaj o siebie!

Mówią, że w zdrowym ciele zdrowy duch. Trudno się z tym nie zgodzi, jeśli dbamy o siebie i jesteśmy ze sobą szczęśliwi, widać to także na zewnątrz. Brak profilaktyki może na nas ściągnąć choroby, które obiją się na naszym wyglądzie, zdrowiu i samopoczuciu. Może z powodu choroby nie potrafisz schudnąć? Dlatego tak ważne są regularne wizyty u lekarza i badania, nawet jeśli pozornie nic nam nie dolega. Nie można także zapomnieć o spokojnej i zdrowej głowie. Codzienne stresy, ciężka praca umysłowa, nakładające się problemy mogą poważnie obciążać i prowadzić do stanu melancholii, smutku, a nawet depresji. Dlatego nie można zapominać o sobie i swoich potrzebach. Pozwól sobie na chwilę spokoju i egoistycznego odosobnienia. Zrób sobie dobrą kawę, chwyć zapomnianą książkę, może utnij sobie małą drzemkę, albo wyjdź na spacer do lasu i zwyczajnie się odpręż. W ten sposób łatwiej będzie Ci walczyć z nadwagą, dobre nastawienie to podstawa!

To znane wszystkim truizmy. Wszyscy je znamy, wszyscy o tym mówią, ale i tak za często o nich zapominamy. Warto wprowadzić do swojej codzienności tych kilka zmian, które nie tylko ułatwią gubienie kilogramów, ale sprawią, że nie będziemy musieli martwić się o nie w przyszłości.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*